МУЗЕЈ ПОД ВЕДРИМ НЕБОМ

МУЗЕЈ ПОД ВЕДРИМ НЕБОМ
МИШЉЕНОВАЦ Поглед са гробља на Старцу. Музеј под ведрим небом. ПОКУШАЈ СТВАРАЊА ЈЕДНОГ ТАКВОГ

Укупно приказа странице

Музеј Заветина (Мишљеновац)

Музеј Заветина (Мишљеновац)
ПРУГА ~ „железничка линија 45. упоредника“: Бордо-Лион-Милано-Загреб-Београд- Пожаревац – Мишљеновац – Кучево – прелаз преко Дунава на Ђердапу – Крајова – Одеса

Портал

Портал
ПоРтАл | ЗАВЕТИНЕ

Translate

Ко

Ко
(Отворен позив на сарадњу свих сродних душа!) КО ИМА ПРИСТУП веб-сајтовима и заштићеним, нејавним, локацијама Портала Великих претеча | Сазвежђа З, почев од 17. марта 2019? Власник, уредници, поједини сарадници и пријатељи. Добротвори.Претплатници. Потврђени, примљени чланови Новог Друштва.... | Ауторска права © Мирослав Лукић и синови, 2001. Нека права су задржана.

Претражи овај блог

ПРЕТРАЖИВАЧ

ПРЕТРАЖИВАЧ
САЗВЕЖЂЕ З | Мрежа | ПРЕТРАЖИВАЧ

понедељак, 23. август 2021.

ЗАШТО СРПСКЕ ШКОЛЕ НЕМАЈУ СРПСКЕ УЏБЕНИКЕ?

12,2 хиљ. пратилаца
Образовање је процес промене личности у жељеном правцу усвајањем различитих садржаја у зависности од узраста и потреба јединке. То је процес у коме друштво преноси акумулирано знање, вештине и вредности, с генерације, на генерацију. Образовање има значајну функцију у сваком друштву. Због важности образовања свака власт жели одредити његову концепцију и садржину, како би преко најснажнијег инструмента друштвене перцепције и облика социјализације појединци прихватили вредности и норме система. Зато државе преузимају бригу о финансирању образовања. Поред тога у садржајном смислу покушавају кроз образовање утврдити друштвене норме и вредности и изградити осећање припадности својој заједници, друштвеној групи, религији. Ово би укратко била дефиниција образовања из ње свако може да закључи да је образовање битна ствар за сваку државу, као и то да само образовање на неки начин и одређује правац у коме ће нека држава ићи. Место где се стиче образовање је школа, почетак стицања образовања је основна школа, место где се сваки појединац сусреће са већим бројем предмета и на основу својих могућности креира правац у коме ће развијати своју личност. Незаобилазно средство у томе су уџбеници. И долазимо до теме данашњег видеа ЗАШТО СРПСКЕ ШКОЛЕ НЕМАЈУ СРПСКЕ УЏБЕНИКЕ? Ово је тема о којој се говори дуго, додуше не толико јавно, назнаке помака су се појавиле недавно када је најављено штампање уџбеника из којих ће учити будуће генерације уз речи да ће српске уџбенике приређивати и штампати Срби. Ближи се почетак нове школске године а о новим уџбеницима осим пар назнака да је пројекат у фази израде нема више говора, иако сте сви из саме дефиниције образовања схватили њихову битност. Уџбенике у Србији у њиховом већем делу и најзначајнијем за сваког појединца већ дужи низ година уређују и штампају странци. Упливом великог броја издавача у Србији се створило и веће тржиште уџбеника, са том појавом дошло је и до лобирања издавача како би се наставници и професори определили баш за њихове уџбенике. Створена је подлога привидног хаоса у коме сви профитирају. Сви осим оних најбитнијих и због којих се уџбеници и штампају, а они су ученици. Управо они који су подмладак државе, они којима ће борба за опстанак Србије остати на чување, они су на губитку и то великом. Јер се путем уџбеника који су штампани током претходних година догађало да се на пример у уџбенику за 4. разред основне школе нађе лекција под насловом "Најстарија српска држава - Рашка" у оквиру које је објављена карта Хлмског полуострва из 9. века, на тој карти источно од Рашке је Бугарска, југоисточно Ромејско царство погрешно названо Византија, а западно, јужно и северно Хрватска. По овом фалсификату крајња југоисточна граница Хрватске је надомак ушћа реке Дрим у Јадранско море на територији данашње Албаније, запада граница Рашке са Хрватском је на реци Дрини,а северна на Западној Морави, негде у ширем рејону Чачка је тромеђа Хрватске, Бугарске и Србије од које гранична линија између Хрватске и Бугарске иде на североисток, јужно од Смедерева сече Велику Мораву и избија на Дунав. Хрватској је припојена цела Далмација, Босна, Херцеговина, Мачва, Шумадија са Београдом, део средње Србије, Бока Которска, Црна Гора и део Албаније. Схватате о каквом је фалсификату реч и чије намере заступа. Поред погрешног именовања, Хрватска као самостална држава није постојала у 9. веку, а ни много векова касније. Овде је реч о још перфиднијој намери о систематском усађивању аутошовинизма јер реч је о уџбенику за 4. разред који је уврштен у наставни план и програм. Затим у уџбенику математике за други разред основне школе у сликовном задатку налази се слика мушког полног органа и насмејане девојчице што довољно алудира на девијантност и пропагирање девијантности. Наравно реч је о подсвесној манипулацији јер мозак памти слике и касније их у животу спаја на тај начин може се рећи и да одређује шта је добро а шта не. У уџбенику биологије за осми разред која је ушла у школски програм налази се лекција о полном и родном идентитету,представљено је објашњење међуполности, трансродности и појам сексуалне оријентације. Овим се деци под видом позива на толеранцију намеће учење које се најгрубље коси са нашом традицијом и вером, а перфидно је представљено баш у уџбенику за 8. разред када деца највише и размишљају у правцу сексуалног идентитета. У уџбенику историје за 7. разред наводи се да : " Данак у крви је омогућавао дечацима да напредују на друштвеној лествици, а они су заузврат било потпуно одани султану. Тако су многи од њих постали чланови важне и утицајне елите у Османском царству." И на крају ове лекције је постављен задатак да се наведу позитивне и негативне стране данка у крви?! Овим се код ученика намеће размишљање да трагедија има и добре стране, а самим тим се обезвређује жртва. Да ли би Јеврејима икада пало на памет да у својим уџбеницима за основну школу уврсте питање да се наведу позитивне стране Холокауста. #UdzbeniciuSrbiji #Ministarstvoprovete #Srpskaistorija #Srbija
 

Нема коментара:

Постави коментар